Aula Z Tecnologia 3r ESO

variables i llistes - pràctica


L'activitat que crearem serà un joc d'identificació de números. Iniciarem una llista amb números a l'atzar i l'usuari haurà de buidar la llista fent clic sobre les boles identificades amb números que estaran en moviment.

PAS 1 - INCICIACIÓ

v67Creem un nou projecte.

Insertem 5 objectes al programa, escull com a disfresses els números de l'u al cinc i a la carpeta "letters" dels recursos del programa pots trobar diferents tipus de lletra per a fer-ho.

Modifica l'escenari i posa el fons de pantalla que vulguis.


v68

Modifica la propietat en tots els objectes per a que encara que canvii de direcció l'objecte no giri.


PAS 2 - VARIABLES


Variable: v69                                    Llista: v70


v71Amaga la variable contador, la llista de números ha de quedar visible perque forma part de l'aparença de l'escenari.








PAS 3 - INICIANT LA LLISTA

v72Afegeix el codi següent a l'escenari per a emplenar la llista amb números a l'atzar de l'u al cinc.

Intenta entendre el que fa el codi. L'enviament del missatge que apareix al final tindrà sentit quan afegim el codi a la resta d'objectes.


PAS 4 - AFEGIM MOVIMENT

v73Afegeix el codi següent a tots els objectes. El codi s'encarrega de fer moure el números a l'escenari, si en algun moment toquen els costats reboten i canvien de direcció per que no vagin sempre en la mateixa direcció.


Usa per aquest pas el copiat de codi entre objectes.



PAS 5 - COMPROVEM SI LA LLISTA ESTÀ BUIDA


v74Inicialment la llista s'emplena amb 10 números a l'atzar, a mesura que fem clic sobre els números s'anirà buidant. Haurem de comprovar si la llista està buida i en aquest cas, aturar el programa.






PAS 6 - TREURE NÚMEROS DE LA LLISTA

Haurem d'afegir el codi següent en cada un dels números per a que quan fem clic sobre ells i si existeix algun número de la llista que correspongui amb l'objecte, llavors l'anul·laren. v75Aquest és el codi vàlid per a cada un.

El codi  recorre la llista dels números i comprova si existeix algun element que coincideixi amb el número, en cas afirmatiu l'esborra i acaba. Per tant, si existeixen cinc tresos a la llista caldrà fer cinc clics sobre el número tres per que desapareixin.

Per a la resta de números el codi és igual però caldrà  canviar el número que comprovem

v76



PAS 7

Comprova el funcionament del programa. Desa el programa amb el nom ActivitatVariablesLlistes.




Aula Z                            CONTACTA:  Conxita Sabartrés  Licencia de Creative Commons
Valid CSSValid html 4.01Valid WAI 1.0 AAA