Aula Z Tecnologia 3r ESO

SENSORS - pràctica 2



S37En aquesta pràctica crearem un joc de tenis com els que existien en els inicis dels videojocs, amb una aparença una mica més actualitzada i similar a la imatge.

Només et proporcionarem el codi bàsic per a que funcioni el programa i es deixa a la teva elecció els gràfics i els sons a usar.

A més hauràs de realitzar millores al programa i per això necessitarà estudiar-ne el codi.

1- Crea un nou projecte de scratch

2- Afegeix un nou escenari.

3- Necessitaràs tres gràfics (raqueta dreta, raqueta esquerra i pilota), pots descarregar-los d'Internet o crear-los amb el programa Gimp o bé usar els que et proporciona el programa.



S38



El codi de les raquetes i el codi per a la pilota.





Per a introduir el codi de la pilota necessitaràs crear 4 variables:

a) direcció: si la variable té valor -1 la pilota avança de dreta a esquerra, si el valor és 1 avança de dreta a esquerra.

b) increment_y: per a que la pilota no vagui sempre recta s'afegueix aquesta variable de caràcter aleatori per a que vagi en diagonal.

c) punts_d: punts acumulats del jugador de la dreta (es visualitza a la pantalla)

d) punts_i: punts acumulats del jugador de l'esquerra (es visualitza a la pantalla)

S39

4- Comprova que el joc funciona de forma correcta.


5- Realitza modificacions al programa:

a- ara la pilota té una velocitat constant, canvia el programa per a què la pilota s'acceleri cada cop més fins que acabi el punt. Quan s'inicii de nou la pilota ha de començar a la velocitat normal.

b- afegeix un efecte d'animació a la pilota amb diverses disfresses.

c- de la mateixa forma que la pilota s'accelera cada cop que el punt dura més, fes que la raqueta sigui cada vegada més petita i es mogui més ràpid.

d- la partida ha d'acabar quan un dels jugadors arribi als 21 punts.

Desa el porjecte amb el nom ActivitatControlSensorsAmpliacio.




Aula Z                            CONTACTA:  Conxita Sabartrés  Licencia de Creative Commons
Valid CSSValid html 4.01Valid WAI 1.0 AAA