Per a realitzar aquesta activitat usarem:
- 1 escenari amb dos fons
- 3 objectes: un amb disfressa, un altre amb dues disfresses i el tercer amb tres disfresses. Tant els objectes com el fons tenen codi de programa associat.
Generarem una petita animació guiada per pas de missatges entre objectes. Aquest és un petit resum del que veuràs després de programar la teva activitat.
Successió de missatges que s'envien entre els objectes per a portar a teme l'animació.
Segueix els passos per a completar l'animació.
Modifica l'escenari per a que contingui els següents fons
Introdueix el següent codi associat a l'escenari
A l'iniciar el projecte canviem al fons "woods" i enviem l'esdeveniment "mostrar3".
Al rebre l'esdeveniment "desierto" canviem al fons "desert" amb l'efecte fer desapareixer.
Crea l'objecte neu i afegeix les disfresses snowman1 i snowman2 de la forma que s'indica.
Còpia el següent codi associat a l'objecte neu
A l'inici amaguem l'objecte.
Al rebre el missatge "nieve1" desplacem l'objecte a la part central de l'escenari amb la instrucció "repetir". Canviem la disfressa i enviem el missatge "sol".
Al rebre el missatge "marchar" canviem la disfressa de l'objecte, el desplacem cap a la part dreta de l'escenari amb la instrucció "repetir". Per acabar, aturem l'ejecució de tot el programa.
Crea l'objecte número amb les disfresses següents. Pot usar altres formes però si que cal respectar l'ordre i els noms.
A l'inici amaguem l'objecte.
Al rebre el missatge "mostrar3" canviem a la disfressa del número 3 i enviem el missatge "mostrar2".
Al rebre el missatge "mostrar2" canviem a la disfressa del número 2 i enviem el missatge "mostrar1".
Al rebre el missatge "mostrar1" canviem a la disfressa del número 1 i enviem el missatge "nieve1".
Per acabar crea l'objecte sun amb la següent disfressa
Per acabar crea l'objecte sun amb la següent disfressa
Ara còpia el codi:
A l'inici amaguem l'objecte.
- Al rebre el missatge "sun" fem apareixer l'objecte per la part esquerra de l'escenari.
- Fem lliscar i pararèixer poc a poc el sol mitjançant l'efecte
"desvanecer". Per això utilitzem la instrucció "repetir hasta que".
- Enviem el missatge "desierto".
- Per acabar amb la instrucció "por siempre" fem que el sol simuli que està palpitant.
Comprova el funcionament de l'animació.
Desa l'activitat amb el nom ActivitatControl.