El programa permet treballar amb
precisió utilitzant un sistema de coordenades. L'origen de coordenades
està situat per defecte al vèrtex inferior esquerre de la zona de
dibuix (està representat per unes fletxes verda i vermella).
Tipus de coordenades:
Les coordenades del punt on és el cursor es poden veure a la part inferior dreta de la pantalla, a la barra d’estat. En primer lloc hi ha les coordenades absolutes del punt (x,y) i en segon lloc les coordenades relatives al darrer punt que s'ha dibuixat.
La primera xifra indica la distància en línia recta des de la posició anterior. La segona xifra indica l'angle en graus respecte a l’horitzontal, seguint el sentit contrari a les agulles del rellotge.
La figura que dibuixaràs en aquesta pràctica és el triangle equilàter següent:
¤ Per dibuixar el primer punt utilitza l'eina Línia Múltiple, amb coordenades absolutes. Situa aquest punt a les coordenades (50,80).
¤ Per dibuixar el costat 1-2, fes clic als
botons Coordenades relatives i Coordenades polars , de la finestra de
coordenades.
Al lloc on hi havia els valors X,Y, ara cal
posar-hi la longitud del segment (R:) i el seu angle d'inclinació (:).
El valors dels angles segueixen els valors estàndard, tenint en compte que l'origen és el punt on es comença a dibuixar el segment.
¤ En aquest primer segment, dona-li de
longitud el valor 100 (si no
poses unitats s'entén que són mm) i d'angle 0. Premeu OK o Enter.
¤ Per al costat 2-3, la longitud és 100 i l'angle 120º.
¤ Per al costat 3-1, la longitud també és 100 i l'angle -120º (o bé 240º).
¤ Dona gruix 3 a la línia i a sota el dibuix posa-hi el text "Coordenades Polars".
¤ Desa el dibuix amb el nom P25.skf