El bloc moure desplaça l'objecte un nombre determinat de passos en la direcció assenyalada per a l'objecte. Aquesta direcció es mostra sobre el panell de la zona de scripts. Una línia blava indica la direcció, en que pot moure's el ratolí; i a més s'indica el valor numèric de la direcció.
Un dels blocs permet girar a la dreta un determinat nombre de graus; l'altre ho fa cap a l'esquerra.
Es pot aprofitar per a introduir el bloc repetir de la categoria CONTROL.
Cal tenir present que:
El
bloc apuntar en direcció combina bé amb el bloc moure-r. Per exemple,
apunta en direcció 135, moure 50 passos, això farà avançar l'objecte 50
píxels en direcció sudest.
El bloc apuntar cap a modifica la direcció de l'objecte. Combinat amb el bloc moure permet uns efectes interessants. Intenta-ho:
També, si tenim un segon objecte al panell d'acció:
El bloc anar a x: __ y: __ diregeix l'obejcte immediatament a les coordenades especificades, mentre que el bloc desplaçar en __ a x: __ y:__ el dirigeix en el temps indicat.
El bloc anar a (escull l'objecte) té també un efecte immediat dirigint l'objecte cap al lloc escollit.
El bloc fixar x a __: fixa l'abcisa de l'objecte.
El bloc fixar y a __: fixa l'ordenada de l'objecte.
El bloc cambiar x per __: modifica l'abcisa de l'objecte pel valor indicat.
Evidentment, el bloc cambiar y per __ produeix el mateix efecte aplicat en aquest cas a l'ordenada.
Aquest bloc comprova si un costat del panell de l'acció es tocat. Si es dona el cas, l'objecte girarà segons un dels tres modes especificats a l'esquerra de l'objecte.
Per entendre la inportància d'aquest bloc, provarem
Els tres blocs representen respectivament l'abcisa,
l'ordenada i la direcció de l'objecte. Al marcar la casella, els valors
s'observen directamnet al panell d'acció.
Cal saber també que aquests tres valors estan disponibles per a tots els objectes a partir del bloc de la categoria SENSORES.